Thank You

Thursday, February 9, 2012

Hindustan hey

Assalamualaikum.

Selamat malam dan salam 1 Malaysia. Syukur Alhamdulillah, ketemu lagi d laman blogger. Hanya penulisan pengenalan bermula.

Okay. Tajuk entri pada hari khamis minggu ini adalah Hindustan hey. Wah! Ada apa dengan Hindustan hey?

Hindustan hey kerana aku menonton cerita hindustan hey ja pada hari ini. Aku tahu bukan semua orang suka tengok cerita Hindustan hey kan tapi aku menyukainya. Walaupun cerita hindustan hey mengambil masa yang panjang kan.

Entri bermula. Pada sebelah petang aku nonton cerita bertajuk Kushi. Lakonan Kareena Kapoor dan Fardeen Khan.


Kushi menceritakan tentang dua orang yang suka sangat bergaduh dan menyimpan perasaan antara satu sama lain. Tetapi ego mereka lebih tinggi dan tak nak mengaku cinta antara satu sama lain. Akhirnya. mereka bersama juga. Hheheh.

Wow! Tetiba. Heheheh. Okay. Sebelah malam pula aku nonton cerita bertajuk Wake Up Sid. Lakonan Ranbir Kapoor. Pelakon heroin perempuan? Aku tak kenal. Sorry :)

Wake Up Sid menceritakan tentang seorang lelaki yang terlalu dimanjakan oleh keluarganya. Dalam masa yang sama Sid berkenalan dengan Aisha. Aisha seorang yang berdikari dan pembersih.


Setelah Sid dimarahi akibat gagal d kolej, dia mengambil keputusan untuk hidup berdikari. Dan sepanjang hidup berdikari dia duduk serumah dengan Aisha. Dan Aisha telah banyak mengajar Sid bagaimana hidup berdikari.

Di pendekkan cerita Sid berjaya dan jatuh cinta dengan Aisha. Akhirnya bersama juga :) Ngeee.

Jangan marah ya sebab ending kedua-dua cerita sama jak. Biasa lah filem hindustan hey. Sapa yang tak kenal memang2 lah rugi kan. :)

Okay. Sampai sini dulu. Selamat malam :)

Credit picture to mR.Google hey :)

No comments: