Thank You

Monday, December 27, 2010

airmata kU mengalir

salam...

aku menangis bila mendengar isu anak derhaka... aku takut, derhaka kah aku kepada ibu bapa ku ???... ya Allah, jadikan lah kami anak yang soleh dan solehah kepada kedua ibu bapa kami... amin ya rabb...

tiada pengganti bagi mereka... kerana mereka lah yang melahirkan, membesarkan dan mendidik kita... aku takut kehilangan mereka... aku selalu mendoakan kesihatan dan kesejahteraan mereka...

sesungguhnya redha mereka lah yang paling mujarab...

selain itu, ubat dan penyakit yang paling mujarab adalah pabila kita berbakti kepada ibu bapa kita maka itulah ubat yang paling mujarab kepada kita maka sebaliknya jika kita menyakiti ibu bapa kita maka itulah penyakit yang paling mujarab kepada kita...

oleh itu, jangan lah sesekali kita menyakiti mereka dan minta lah ampun dan maaf daripada mereka jika kita menyakiti mereka...

semoga airmata yang mengalir dapat menghapuskan dosa-dosa kecil kita.. amin ya rabb..

peluk cium ibu dan bapa kita selagi mereka masih ada.. jangan menyesal di kemudian hari...

ku kasih dan sayang mumy dan baba... semoga kasih sayang ku kekal selama-lamanya tanpa di ambil oleh sesiapa kecuali itulah dugaan yang diberikan kepada ku tetapi aku hanya mampu berdoa dan berserah... semoga kasih sayang ku kepada mumy dan baba tetap jitu tak kira di mana aku berada... amin ya rabb...

sampai di sini entri ku pada petang ini...

cenyum celalu.. (ingat mumy dan baba ):D

No comments: