Thank You

Monday, July 11, 2011

Anak Emak

Assalamualaikum..

Owh yeah! aku masih berjaga daripada tidur.. Walaupun ku tahu esok aku kena bangun untuk bangun solat subuh dan bersiap-siap di awal pagi untuk pergi ke kelas.. Opsss, esok kelas pukul brp erk? ngeeee.. Ting tong! owh baru ku ingat, esok kelas pukul 10:30 pagi jd boleh tidur selepas solat subuh lagi... ngeee.. Aikkk, don't be like that... ;)

Okey, kembali kepada tajuk entri ku iaitu Anak Emak... wah! siapakah yang kerap diberikan gelaran Anak Emak? Lelaki atau Perempuan... Jawab jangan tak jawab.. ;) Jawapan aku adalah lelaki.. jeng3.. sorry to say ;) ngeeee..

Anak Emak, sememangnya gelaran itu kerap diberikan kepada seseorang lelaki kerana setiap tindakan yang di ambil, mesti tanya mak or whatever...

wah! aku Anak Emak ke? opssss, aku Anak Mummy je ;)

Jadi kepada sesiapa yang dah berkahwin dan masih menjadi Anak Emak, jangan terlalu menjadi Anak Emak kerana kesian kepada Isteri awok2..

Isteri ingin melaksanakan tanggungjawab keatas Suami seperti gosok pakaian ke pejabat, menyediakan makanan dan lain-lain tetapi disebabkan manjadi Anak Emak... Semua Emak yang buat jadi isteri terasa terabai atas tindakan Emak ..

Tidak salah menjadi Anak Emak tetapi biarlah berpada-pada supaya tiada pihak yang berkecil hati atau cemburu..

Suami memang lah perlu mengutamakan ibu dari isteri.. Tetapi suami ada tanggungjawab pada isteri..

Wah! aku terasa macam boleh jadi Pakar Psikologi pula.. ngeee.. maybe for my further study in Education Psychology... Insya Allah.. Amin ya rabb..

Okey, sampai sini dulu... Kepada wanita yang ingin mencari pasangan termasuklah aku ini yang belum ada pasangan lagi.. if ter-jodoh dengan pasangan yang Anak Emak.. Terima lah pasangan kita seadanya... Anggaplah, bakal ibu mentua sebagai ibu mentua bukan sebagai madu.. ;)

Ilham dari: Cerekarama Anak Emak ;)

Selamat Malam.. Cenyum celalu ;)

2 comments:

[sutera kasih] said...

saya syg mak saya hehe

Anis Shafeera Sapli said...

bagus, awak seorang anak yang baik... saya sayang mummy saya juga ;)