Thank You

Tuesday, January 4, 2011

kenalan barU

salam...

selamat malam.. malam ini angin sepoi2 bahasa kat luar sana... wah, ayat kamu... sungguh lah bermadah... heee... ayat aku tau bukan ayat kamu... hee... malam2 begini mesti tak da arah tujuan yang ada facebooking dan blogging jak yang tau...

aku hanya lah aku... tetiba... sebenarnya aku nak citer benda lain tp tetap melencong ke lain... heee... aku nak citer ttg kenalan baru... yang baru aku kenali masa aku pegi surau kolej seroja untuk solat berjemaah maghrib dan isyak dan solat hajat... selain itu, pelantikan jawatankuasa surau yang baru...

dialog selepas solat maghrib:

mula2 bertanya ttg apa ya??? owh ya,bru ingat ttg apa???

kenalan baru: kakak part brp...???

aku: part 5...

kenalan baru: owh, da nak abis...

aku: amik kos apa?

kenalan baru: photography part 1... skop kerja apa ya???

aku: tak tahu lah... degree ya

kenalan baru: yep, diploma kt melaka

aku: blur jap... heee... aku baru ingt, kos aku jak yg ada diploma kt uitm shah alam...

dialog berakhir kejap... ( solat hajat )


selepas itu, dialog bersambung selepas solat hajat... pelantikan jawatankuasa surau berjalan dan borang sahabat surau di edar... aku dan syifaa' tak isi borang 2 sbb heee.... tetiba aku nmpk kod negeri kenalan baru yang tegur kami td itu adalah no 12... jd aku katalah kat syifaa' ... kod negeri sabah adalah no 12... wow, aku hepy.. sbb jmpa dak sabah dan dengan berani kami bertanya asal sabah ka???

dialog kembali:

kami: budak sabah ka??

kenalan: ya..

kami: sabah kt na??

kenalan: lintas, penampang...

aku: owh...

kenalan: asal na??

aku: sandakan...

kenalan: bangsa apa?

aku: bajau.. kamu??

kenalan: sungai+ iban... tp more to iban sbb my dad...

dialog berakhir di situ... aku dan syifaa' bukan saja b'kenalan ngan dak sabah tp dak petaling jaya dan ampang pun ada.. dak sabah tuu b'nama SAKINAH-dept photography ... dak petaling jaya b'nama AISYAH- dept fashion... dan dak ampang b'nama paling unik iaitu SEJATI- dept fine art tuu...

perkenalan kami berakhir sbb solat jemaah isyak... selepas itu, kembali kepada normal... setelah selesai solat, kami pun bersalaman dan peluk cium... jgn salah fhm tau... hee...

okey lah, aku da ngantok untuk meneruskan penceritaan ttg kenalan baru sbb cerita da abis... heee... aku ingin mengundur diri untuk titOnn... jumpa d entri yang lain... lupa nak pesan... baca doa sebelum titonn tau... :D

celamat malam cemua..
mimpi yang indah2...:D

No comments: